Op diverse manieren kunt u de stichting helpen.

In de eerste plaats door zelf vrijwilligerswerk te doen voor de stichting. Elke week zijn op maandag en dinsdag aan De Volger 12B in De Rijp vrijwilligers werkzaam in de opslag. De een doet sorteerwerk, de ander repareert electrische apparatuur, weer een ander rijdt met een van de stichtingsbussen naar een adres waar goederen kunnen worden opgehaald en dat allemaal in goed overleg met elkaar. Aan het eind van de week of in het weekend wordt een planning rondgemaild naar de vrijwilligers die zo op de hoogte worden gesteld van de mogelijke werkzaamheden de maandag en dinsdag erna. Zo nodig kan er ook op andere dagen en/of dagdelen worden gewerkt.
Verder zoekt de stichting in elk geval nog iemand die kleine reparatiewerkzaamheden kan verrichten aan de goederen die bij ons worden aangeleverd, is het altijd handig wat extra chauffeurs achter de hand te hebben zowel voor het ophalen van goederen als de transporten naar Oekraine en zoeken we een persoon die bereid is het bestuur te ondersteunen door een bestuursfunctie te vervullen.

In de tweede plaats door goederen beschikbaar te stellen voor transport naar Oekraine dat kan een zeer breed scala aan produkten zijn waaraan de minimale eis wordt gesteld dat het nog wel bruikbaar moet zijn. We zijn in de loop der tijd wel wat kritischer geworden op de spullen die we meenemen omdat lang niet alles makkelijk zonder schade is te vervoeren. Spaanplaat meubilair komt niet heel aan en wordt dan al snel brandhout. Ook handig maar daaraan hebben ze nu juist geen gebrek. Kleding moet nog wel draagbaar zijn aan vodden hebben we niks.

In de derde plaats door ons financieel te steunen. Dat kan al heel makkelijk door een vriend van de stichting te worden. Voor een tientje bent u dat al en wij besteden elke cent die binnenkomt ten behoeve van de allerarmsten in Oekraine! Maar u mag uiteraard meer schenken en/of ons sponsoren (bedrijfsmatig) daaraan zitten ook nog fiscale voordeeltjes, zoals u wellicht weet en anders kunnen we u daarbij helpen.
Er zijn al een aantal trouwe sponsors maar toch blijft het nodig om wat dat betreft aan de weg te timmeren voor ons want de brandstof voor een transport naar Oekraine is duur. Verder moet daarvan het wagenpark worden bekostigd, onderhoud en verzekeringen, de huur van de opslagruimte etc. etc.