• "Diana-project"
  • "Pamperactie"
  • "Kringloopwinkel" in Chemerivitsi
  • De stichting en Marktplaats

Het Diana-project wordt in de meest recente nieuwsbrief uitvoerig behandeld. Het heeft een dubbele
   gelaagdheid: allereerst de hulp aan het Oekraiense meisje Diana maar ook alle speciale behapbare projecten waarvoor de stichting extra aandacht vraagt.

De Pamperactie is de naam die we hebben bedacht om de komende tijd heel veel luiers,
incontinentiemateriaal, plastic broekjes met een absorptielaag etc. etc. in te zamelen voor de diversdoelgroepen in Oekraine. Hoeveel we ook steeds meenemen er blijft altijd vraag naar meer.

Al een tijdje hebben we het idee om een soort "Kringloopwinkel"  in Chemerivitsi te starten We voorzien die dan van te "verhandelen"  spullen vanuit de stichting-voorraad. De meest arme mensen zouden in die winkel de goederen om niet kunnen krijgen, de rest tegen een geringe vergoeding. Op de achtergrond zou er dan toezicht en controle moeten plaatsvinden door (vertegenwoordigers van) de stichting.

De stichting en Marktplaats
Altijd een wat gevoelig onderwerp. Soms besluiten wij dat het om een of andere reden niet opportuun is om bepaalde artikelen naar Oekraine te vervoeren. Wij kunnen die spullen dan beter hier verkopen en de opbrengst ervan benutten voor de hulp aan de arme inwoners van Oekraine. Elke cent die op die manier binnenkomt wordt ook daadwerkelijk gebruikt voor deze noodhulp.

Laatste Reisverhalenn