Dit zijn onze sponsors: (klik op de logo's of de namen onderaan de pagina voor de website, en op het pijltje terug in de browser om weer terug te keren naar deze pagina!)

Gourmet B.V. is al een aantal jaren trouwe sponsor van de stichting en ondersteund ook onze bijzondere projecten (Diana).

X op X is een Kringloopwinkel in Heiloo en wisselt goederen en diensten uit met de stichting, ook financieren ze van tijd tot tijd transporten. X op X is ook een soort inspiratiebron voor het opzetten van een kringloopwinkel in Chemerivitsi.

De Boer transportbedrijf in De Rijp is ook al jaren trouwe sponsor en helpt naast het sponsoren van een truck met oplegger voor transporten ook door (container)ruimte op het bedrijfsterrein ter beschikking te stellen en allerlei andere hand- en spandiensten.

JPM masten is het bedrijf van onze voorzitter Jan Pilkes die met vele anderen toch het kloppend hart van de stichting belichaamt.

Overdie staal het bedrijf waar wij voor elk transport gratis de voertuigen mogen wegen.

De Plus supermarkt van Graft De Rijp, die haar lege emballage in de vorm van bananendozen ter beschikking stelt waarin wij de (kleine) spullen verpakken.

Transportbedrijf Jan Smit uit Grootschermer, de eigenaar Jan Smit vond het prachtig om een keer belangeloos met zijn truck een hulptransport mee te maken samen met zijn zoon Sam.

Transportbedrijf Tuitel, waarvan de eigenaar Dennis een transport van een truck heeft gesponsord en zelf als chauffeur met een oud-werknemer deze tocht heeft ondernomen.

Reclame-en grafisch produktieburo Resync, die gratis de visitekaartjes van de stichting heeft verzorgd.
                               Stichting Kook

Hans Anders Alkmaar die regelmatig oude (modellen) brillen ter beschikking stelt voor de Oekraiense bevolking die de aanschaf van een dergelijk hulpmiddel niet kunnen bekostigen.

Blitskikker Webdesign- Haarlem voor de website ondersteuning.

Stichting Kook Alkmaar: Kringloopwinkel in Alkmaar ondersteunt en sponsort ons speciale project het gehandicapteninternaat in Chemerivitche.

Jac. de Vries Beheer B.V.          thuis in techniek

Tekstbureau C & M media in De Rijp voor het corrigeren en schrijven van teksten.
Jac. de Vries Beheer B.V., moedermaatschappij van 4 werkmaatschappijen sponsort ons speciale project Andrei!
   Anette's Gordijnen &Vloeren

Greenmill pc in Schermerhorn voor het kosteloos repareren van laptops en dergelijke werkzaamheden ten behoeve van onze stichting.
Annette's Gordijnen en Vloeren sponsort onze stichting met overtollige winkelvoorraad.

Style met Meer in De Rijp een kledingwinkel voor mensen met een iets grotere kleding-maat stelt haar overtollige winkelvoorraad belangeloos ter beschikking aan de stichting. Stoop Assurantien ondersteunt de stichting regelmatig met financiele bijdragen.

Drie beddenzaken, Borst bedden en De Slaapzaak uit Alkmaar en Hellenberg uit Purmerend die ons voorzien van matrassen en plastic om deze matrassen in te vervoeren naar Oekraine.
Verder zijn er nog een vijftal bedrijven/instellingen en/of misschien beter personen die de stichting een warm hart toedragen door regelmatig geld aan de stichting te doneren, al dan niet op bedrijfsmatige basis:
                           s-o-e-b
De Rijper Wielerboetiek van Co Schipper, onze buurman op De Volger, die ons voorziet van oude rijwielen die voor zijn winkel niet meer interessant zijn en ons helpt met onderdelen en dergelijke om oude kapotte fietsen te kunnen herstellen.
Stichting Baby Hope zamelt kraammaterialen in voor kraamprojecten in Afrika, Zuid-Amerika en Oost-Europa. Doel is meer hygiëne tijdens bevallingen, zodat meer vrouwen hun pasgeboren baby’s levend en wel tegen zich aan kunnen drukken.
De stichting SOEB, stichting Oost-Europa Boskoop is een hulpverleninginstantie in het Zuid-Hollandse dorp Boskoop waarmee wij warme banden onderhouden en die ons regelmatig voorziet van medisch materiaal. De focus van SOEB ligt op Roemenie.
Dit bedrijf met 10 vestigingen in Noord Holland leverde en levert ons regelmatig allerlei materialen waar we op dat moment behoefte aan hebben. Recentelijk (zak)lampen met batterijen en verbandtrommels plus een mooie bijdrage in de transportkosten.

In het voorjaar van 2018  hebben we enkele nieuwe acties opgestart:

Actie Diana

Pamperactie

Kringloopwinkel Chemerivitchi

TBC internaat Mogoliv
Podolskyi en gehandicapten
internaat Chemerivitche.
Meer hierover zie de pagina: "De stichting actueel"