Lees hier enkele van onze reisverhalen

Een van de veelgebruikte routes van De Rijp (N-H) naar Mogoliv Podolskyi, toch zon slordige 2000 km

Lees hier de inleiding tot de hulpgoederentransporten naar Oekraine van de stichting.

een impressie vanuit een van de voertuigen! : als u op deze link klikt neem ik u mee in de cabine van onze peugeot om iets van het Oekraiense wegdek te ervaren!

Algemene inleiding:

De transporten naar Oekraïne kenmerken zich door een aantal steeds weerkerende routines die bepalend zijn voor het verloop van de reis. Deze routines willen we hier uitleggen en benoemen waardoor de verslagen niet verzanden in een opsomming van steeds weer dezelfde zaken.

Zoals u ongetwijfeld begrijpt kunnen de voertuigen maar een maximaal gewicht aan belading hebben, als we zwaarder beladen dan het maximum riskeren we een fikse boete. Verder bepaalt soort voertuig en lading ook de vervoerssnelheid. Vol zijn we vanzelfsprekend minder wendbaar en trager dan leeg.
Daardoor zijn we op de heenreis vaak wat langer onderweg dan op de terugreis, ook bij de grenspassages maakt een beladen voertuig in het algemeen de grensovergang gecompliceerder dan een leeg voertuig
en gaat zo’n passage op de heenreis daarom meestal trager dan op de terugreis.
Onderweg willen we zo weinig mogelijk stoppen om de snelheid erin te houden. Daarom combineren we over het algemeen tankbeurten zoveel mogelijk met sanitaire stops en eet- en drinkpauzes.

Over ons

Onze stichting kan alleen dan functioneren als er voldoende geld beschikbaar is om transporten naar Oekraïne te blijven organiseren. Denk bijvoorbeeld aan benzine, tolgelden, invoerrechten. Soms kopen we bepaalde goederen ter plaatse om ook de lokale ondernemers te ondersteunen.