Op diverse manieren kunt u de stichting helpen:

• Door zelf vrijwilligerswerk te doen voor de stichting.                                                                                                                                            Elke week zijn op maandag en een enkele keer ook op andere dagen aan De Zuiddijk 5 in De Rijp vrijwilligers werkzaam. De een doet sorteerwerk, de ander repareert electrische apparatuur, weer een ander rijdt met een van de stichtingsbussen naar een adres waar goederen kunnen worden opgehaald.  Dat gaat allemaal in goed overleg met elkaar. Verder zoekt de stichting iemand die kleine reparatiewerkzaamheden kan verrichten aan goederen die bij ons worden aangeleverd; is het altijd handig extra chauffeurs achter de hand te hebben zowel voor het ophalen van goederen als voor transporten naar Oekraine.
  •  In de tweede plaats door ons financieel te steunen.                                                                                                                                                Dat kan al heel makkelijk door een vriend van de stichting te worden. Voor een tientje bent u dat al en wij besteden elke cent die binnenkomt ten behoeve van de allerarmsten in Oekraine! Maar u mag uiteraard meer schenken en/of ons sponsoren (bedrijfsmatig) daaraan zitten ook nog fiscale voordelen, zoals u wellicht weet en anders kunnen we u daarbij helpen. Er zijn al een aantal trouwe sponsors. Toch blijft het nodig om wat dat betreft aan de weg te timmeren voor ons, want brandstof voor een transport naar Oekraine is duur. Verder moet daarvan het wagenpark worden bekostigd, onderhoud en verzekeringen, de huur van de opslagruimte etc. etc.

• In de derde plaats door goederen beschikbaar te stellen voor transport naar Oekraine.                                                                                                                       Dat kan een zeer breed scala aan produkten zijn waaraan de minimale eis wordt gesteld  dat het nog wel bruikbaar moet zijn. We zijn in de loop der tijd wel wat kritischer geworden op de spullen die we meenemen omdat lang niet alles makkelijk zonder schade is te vervoeren. Spaanplaat meubilair komt niet heel aan en wordt dan al snel brandhout. Ook handig maar daaraan hebben ze nu juist geen gebrek. Kleding moet nog wel draagbaar zijn aan vodden hebben ze niks.
Wilt u weten welke goederen we vrijwel altijd innemen en naar Oekraine transporteren, klik dan op deze link:  goederenlijst

In het voorjaar van 2018  hebben we enkele nieuwe acties opgestart:

Actie Diana

Pamperactie

Kringloopwinkel Chemerivitchi

TBC internaat Mogoliv
Podolskyi en gehandicapten
internaat Chemerivitche.
Meer hierover zie de pagina: "De stichting actueel"