De stichting heeft haar deuren aan de Zuiddijk 3A in De Rijp elke maandag van 09.00-14.00 u. voor u open staan!

De eerder afgekondigde innamestop Kleding en Meubels is gelukkig voorlopig van de baan!!!!!!!! De nieuwe regels die voor invoer naar Oekraine hiervoor de oorzaak waren zijn voorlopig uitgesteld tot begin april 2024.

Sinds februari 2022, het binnenvallen van Oekraine door de legers van Rusland, is alles anders, maar proberen wij toch van net zoveel betekenis te zijn en misschien zelfs meer dan dat!! We gaan nog steeds zelf een aantal maal per jaar naar Oekraine om daar hulpgoederen te brengen maar daarnaast maken we ook gebruik van Oekrainse vervoerders. Sterker sinds het uitbreken van de oorlog verzorgen wij op deze manier dat er een voortdurende continue stroom van (nood)hulpgoederen die kant op gaat!! De afgelopen anderhalf jaar dus tientallen trailers met opleggers naast onze eigen vervoersmiddelen.

Ons bereikte recentelijk een noodkreet vanuit Oekraine om vooral kussens, beddegoed en electrische waterkokers in te zamelen!!

kLIK VOOR LIJST MET GOEDEREN: HIER

Met vrachtwagens als deze vervoert onze stichting keer op keer hulpgoederen naar Oekraïne.Wilt u weten welke goederen wij graag innemen klik dan op bovenstaande link.

Soms lukt het op een onverwacht moment een blik te vangen waarin het verdriet en de ellende over de armoede en het harde medogenloze bestaan ligt besloten zoals bij deze "baboesjka".

Of dit vertederende manneke uit een bejaardentehuis waar we regelmatig hulpgoederen brengen en wat moderne aanpassingen hebben aangebracht.

Onze stichting wordt van harte aanbevolen door Victoria  Koblenko, Nederlands actrice, presentatrice en columniste  van Oekraïense komaf: "Ik heb heel veel bewondering voor  mensen die de stroom van hulpgoederen constant  houden door alle bureaucratische obstakels heen."

De brandstof is vrijwel op en om de hulptransporten naar Oekraine te kunnen voortzetten is het nodig om ons financieel te ondersteunen. Mocht u dan ook sympathiek staan tegenover onze initiatieven om de allerarmsten in deze regio te helpen aarzel dan niet om een bedrag naar de stichting over te maken. Elke cent daarvan wordt daadwerkelijk gebruikt voor deze noodhulp.

Laatste Reisverhalen

In het voorjaar van 2018  hebben we enkele nieuwe acties opgestart:

Actie Diana

Pamperactie

Kringloopwinkel Chemerivitchi

TBC internaat Mogoliv
Podolskyi en gehandicapten
internaat Chemerivitche.
Meer hierover zie de pagina: "De stichting actueel"