Als u denkt ons te kunnen helpen, klik dan eens op deze zin

Activiteitenjournaal van 2017
klik op de foto van u keuze voor een foto-overzicht van het gebeuren

En laat eens horen wat u er van vind

21 april 2017 Vandaag de trailer met 17000 kg hulpgoederen voor Chemeriwitsche geladen met de hulp van nieuwe vrijwilligers Jan Kaptein, Peter Bommer, en Aldert Pilkes junior, bedankt jongens. Ook Jetze en Jos en de Boer Transport.
18 en 19 april 2017 Vandaag en gisteren zijn de combinaties voor het volgende Oekra´ne-transport geladen zowel de Citroen als de Peugeot en de aanhangers en gewogen bij Overdie-staal. Komende vrijdag zal dat het geval zijn met de vrachtwagen met oplegger van Jan Smit die dit transport meegaat!!
24 maart 2017 De samenwerking met X op X, een kringloopwinkel uit Heiloo is bijzonder en is wederzijds succesvol; hier krijgen wij een hoeveelheid materiaal dat zij kunnen missen.
23 maart 2017 In de afgelopen weken ontvingen wij van particulieren weer gebruikte huisraad zoals een vrieskist, tweede hands fietsen en tuinmeubilair. Zowel de gevers als de ontvangers worden hier blij van.
22 maart 2017 Was er weer een kleding-sorteerdag, waarbij de dames ditmaal een gedenkwaardige gebeurtenis hadden: Ria Bakker overhandigde haar 100-ste lappendeken aan de stichting bij die gelegenheid. Ria heeft een bos bloemen ontvangen en werd uiteraard hartelijk bedankt voor haar geweldige inzet.
21 maart 2017 In Oekra´ne maken ze noodgedwongen van de nood een deugd: zo kan deze rolstoel ook met een plastic tuinstoel-zitting nog best dienst doen!
14 maart 2017 Verder gegaan met het laden van de aanhanger voor het eerste Oekra´ne-transport van 2017. Schoolmeubeltjes, boter en witgoed hoe divers wilt u het hebben, ze kunnen het allemaal heel goed gebruiken daar!!
7 maart 2017 Was er een bijeenkomst van de oude en nieuwe chauffeurs om elkaar te leren kennen en de nieuwkomers wat te vertellen over de hulpgoederentransporten die wij regelmatig ondernemen naar Oekra´ne.
27 februari 2017 Voor het eerste transport van 2017, begin volgende maand, zijn de aanhangers al vol geladen dat geeft weer wat ruimte in de opslag. De wagens zelf moeten deze maand nog even beschikbaar blijven voor het ophalen van goederen en zijn aan het eind van de maand aan de beurt om bevracht te worden!! We zijn weer goed bezig.......
23 februari 2017 Van de buren van Jan en Trudy Pilkes in Grootschermer hebben we een complete keuken gekregen. We hebben 'm voorzichtig gedemonteerd waardoor hij weer zo kan worden ingebouwd in een bejaardenhuis of kindertehuis in Oekra´ne!
15 februari 2017 Vandaag was er weer een kleding sorteerdag. De "vaste"damesploeg was weer van de partij en ook een aantal heren hebben zich bijzonder nuttig gemaakt! Het bleef dan ook lang onrustig op De Volger.............
12 februari 2017 Van mw. Laan kregen we op 1 augustus 2016 onder meer sporttenues, waarmee een team in Oekra´ne bijzonder in de nopjes is blijkens deze foto!
11 februari 2017 Dit weekend kregen we via de zuster van Jan Pilkes een Christus-beeld en een poppenhuis met inboedel die beiden zeker een mooie plek gaan krijgen de een waarschijnlijk in een Oekra´ense kerk en de ander wellicht in een Oekra´ense meisjeskamer.
7 februari 2017 Edith Exmann, de vroegere "juf" van de kleinzoon van Jan Pilkes, Tim, heeft de stichting opnieuw een hoeveelheid hulpgoederen gebracht, waaronder gewassen en gestreken sokken en ondergoed, voor een deel zelfs nieuw gekocht.
6 februari 2017 Gelukkig krijgen we ook vaak kleding die keurig gewassen en gestreken is en die we zo kunnen inpakken in de dozen die door onze vrijwilliger Jan Beumer bijna wekelijks worden aangeleverd!
4 februari 2017 De fa. Green Mill pc te Schermerhorn heeft kosteloos twee, door een particulier aan de stichting geschonken laptops opgeschoond en een ervan zelfs voorzien van een nieuwe harde schijf. Daarmee zullen ze enorm blij zijn in Oekra´ne want ze hebben al enkele malen om dergelijke apparatuur verzocht.
23 januari 2017 vandaag kregen we via Dhr. E. Augustijn van de zorgcentra NiKo (dat is een samenwerkingsverband van de Nieuwpoort en de Kooimeer) weer de nodige spullen waaronder rolstoelen, een makkelijke fauteuil, stapelbare stoelen en een tillift. Dat gaat allemaal weer heel goed van pas komen en wat zullen ze er blij mee zijn!
17 januari 2017 zijn we naar de gevangenis ZuyderBos gegaan en hebben daar een heel uitgebreide rvs-keuken opgehaald, die zo in een bejaardenhuis en/of weeshuis in Oekra´ne zou kunnen worden ingebouwd.
16 januari 2017 Vandaag hebben Jan, Jetze en Arie bij de OBS Nicolaas Beets en De Fontein in Alkmaar schoolmeubeltjes gehaald om mee te nemen bij een transport naar Oekra´ne.
16 januari 2017 hebben Jan, Jetze en Arie een aantal verstelbare bedden, po-stoelen en andere verzorgings- middelen opgehaald bij zorgcentrum NIKO in Alkmaar.
10 januari 2017 Vandaag naar de gevangenissen Amerswiel en ZuyderBos waar we een aantal machines die niet meer werden gebruikt hebben geladen en een aantal archiefkasten. Ook hebben we nog wat gereedschap mee genomen dat ook zeker goed te pas gaat komen in Oekra´ne.
9 januari 2017 Vandaag heeft de fa. Enterprise , die vlakbij ons pand aan de Volger in De Rijp is gevestigd, een hoeveelheid kantoormeubels: bureaus, kasten, tafels en dergelijke, ter beschikking gesteld voor Oekra´ne. Prachtig materiaal allemaal waarmee we ongetwijfeld veel mensen daar blij kunnen maken!
6 januari 2017 Vandaag hebben Elise en Diana Tol ons nieuw gekocht speelgoed gebracht. De jonge dames hadden Ç50,00 aan statiegeldbonnen gespaard bij familie en vrienden en daarvoor speelgoed gekocht. Zij willen graag dat we dat speelgoed naar het kindertehuis in Mogoliv Podolskyi brengen. We hebben met ze afgesproken dat we bij het afgeven van deze cadeautjes weer enkele foto's zullen maken en ze daarna een verslag zullen sturen. Dit verslag willen ze dan weer meenemen naar hun school.

t.n.v. Stichting Caritas Ukraine ľ Holland